Ręczny gaz-hamulec

Jak działa ręczny gaz-hamulec?

Ręczny gaz-hamulec to mówiąc najprościej urządzenie pozwalające osobie niepełnosprawnej z niedowładem kończyn dolnych na ręczne sterownie pedałem gazu a także hamulca. Dźwignia w zależności od modelu działa na zasadzie “ciągnij-pchaj” lub “przekręć-pchaj”. Bez względu na fizykę działania oprzyrządowanie typu RGH zapewnia łatwe i płynne prowadzenie samochodu a także pełną kontrolę nad pojazdem nawet w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń na drodze.

 

RGH Veigel

Veigel Classic II
Ręczny gaz-hamulec Veigel Classic II - adaptacje Marach

Ręczne sterowanie gazem i hamulcem

Model RGH najczęściej wybierany przez klientów

Łatwa i pewna obsługa RGH – to główna zalety modelu CLASSIC II. Aby dodać gazu, należy przesunąć ergonomiczny uchwyt zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zaś lekki nacisk do przodu aktywuje hamulec. Taka zasada funkcjonowania umożliwia także jednoczesne dodawanie gazu oraz hamowanie np. podczas podjazdu pod górę. Usytuowanie uchwytu można ustawić indywidualnie. Gwarantuje to nie męczące prowadzenie samochodu także podczas dłuższych podróży.

Ręczny gaz i hamulec dedykowany do samochodów z automatyczną skrzynią biegów

Model CLASSIC II oznacza niezawodność i długą żywotność połączone z łatwą obsługą. Zdobywca prestiżowej nagrody Red Dot Award za wzornictwo, VEIGEL Classic II oferuje więcej miejsca na nogi i lepszą regulację fotela kierowcy. Są standardem w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów. Dźwignia gazu oraz hamulca model Classic II została zaprojektowana tak, aby pasowała do wyposażenia wnętrza nowoczesnych pojazdów. Jednocześnie rezygnacja z niebezpiecznych i ostrych krawędzi przyczynia się do bezpieczeństwa podczas wypadku. Spełnia ostre kryteria przemysłu samochodowego i jest oferowane przez największych producentów samochodów.

Veigel Compact II
Ręczny gaz hamulec Veigel Copmact II - adaptacja Marach Bydgoszcz

Ręczny gaz hamulec typu "ciągnij-pchaj"

Niezawodna technika z nowoczesnym designem – to główna zaleta modelu Compact II.
Zasada funkcjonalności RGH jest bardzo prosta: aby przyspieszyć, przesuwamy ergonomiczny uchwyt do tyłu, przy lekkim nacisku do przodu zostaje aktywowany hamulec. Do przeniesienia połączeń z pedałami zastosowano cięgła które gwarantują niezawodność na wiele lat. Uchwyt został tak zaprojektowany, że podczas jazdy można wygodnie położyć na nim rękę. Oznacza to odprężone i nie męczące prowadzenie także podczas długich podróży. Specjalne przełożenie zwiększa delikatność podczas ruszania i jednocześnie zmniejsza drogę do pełnego otwarcia gazu. Model Compact II oznacza niezawodność i długą żywotność przy łatwej obsłudze. Nowoczesny i atrakcyjny design komponuje się we wnętrzach nowoczesnych pojazdów.

Czy ręczny gaz-hamulec jest bezpieczny dla niepełnosprawnego kierowcy?

Ręczny gaz-hamulec Veigel Compact II jest standardem w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów. Jednocześnie rezygnacja z niebezpiecznych i ostrych krawędzi przyczynia się do bezpieczeństwa podczas wypadku. Compact II spełnia ostre kryteria przemysłu samochodowego i jest oferowane przez największych producentów samochodów.

Veigel Individual II

Ekskluzywny RGH skrojony na miarę

Ręczny gaz i hamulec dla wymagających klientów

Specjalnie dla wymagających klientów projektujemy wykończenie obudowy urządzenia Ręczny gaz-hamulec Veigel Classic II lub Compact II perfekcyjnie dopasowane do wnętrza wskazanego samochodu. Selekcja, dobór materiałów oraz wzornictwo nawiązujące do tapicerki samochodu pozwalają zaspokoić estetyczne potrzeby najbardziej wymagających klientów.

Veigel Basic II
Ręczny gaz-hamulec Veigel Basic II - dostosowanie samochodow dla niepełnosprawnych kierowców

RGH typu "ciągnij-pchaj" w wersji budżetowej

VEIGEL Basic II to ekonomiczna wersja RGH Compact II; działa w taki sam sposób, jak jego bardziej wyrafinowany pod względem estetycznym i ergonomicznym odpowiednik: aby przyspieszyć, pociągnij uchwyt do tyłu, naciśnięcie dźwigni do przodu aktywuje hamulec. Solidna a także funkcjonalna dźwignia gazu i hamulca model Basic II spełnia podstawowe wymagania dotyczące sterowania ręcznego przez osoby niepełnosprawne.

System ten potrzebuje jednak stosunkowo dużą przestrzeń między siedzeniem a dźwignią. Niektóre modele samochodów nie pozwalają na instalację Basic II. Warto wówczas rozważyć zakup urządzenia VEIGEL Compact II, które pozwala zmniejszyć zapotrzebowanie na przestrzeń między fotelem a urządzeniem.

Veigel Detroit
RGH Weigel Detroit przystosowanie samochodu dla niepełnosprawnego, leworęcznego kierowcy. Ręczny gaz i hamulec dla leworęcznych

Model ręcznego gazu i hamulca pozwalający na prowadzenie samochodu lewą ręką

Jak sama nazwa wskazuje, nowe urządzenia ręczny gaz-hamulec VEIGEL Detroit zostały zainspirowane rynkiem amerykańskim.
RGH VEIGEL Detroit to nowy standard na rynku urządzeń pozwalających na sterowanie gazem a także hamulcem lewą ręką. Model ten umożliwia kierowcy jednoczesne kierowanie i operowanie pedałem gazu. Urządzenie Detroit oznacza trwałość, funkcjonalność i przede wszystkim przyjemność z jazdy samochodem.

Veigel eClassic
RGH Veigel eClassic

Najnowocześniejsze oprzyrządowanie RGH dla niepełnosprawnych

VEIGEL eClassic to nowoczesny design i funkcjonalność dające maksymalną przyjemność z jazdy. E-Classic jest jeszcze łatwiejszy w obsłudze dzięki najnowocześniejszemu elektronicznemu przyspieszeniu, które pozwala doświadczyć samochodu w zupełnie nowy sposób. Ergonomiczny kształt urządzenia ręczny gaz-hamulec pozwala na komfortowe prowadzenie auta nawet przez długi czas, bez zmęczenia. Elegancki i atrakcyjny wygląd zapewnia znacznie więcej miejsca na nogi niż model Classic. Ponadto doskonale pasuje do wnętrza każdego pojazdu.

Manetki i dźwignie RGH Sojadis

Sojadis Accel Bike II
Akcelerator przyspieszenia w postaci manetki oraz ręczna dźwignia hamulca dla niepełnosprawnch

Ręczna manetka gazu i dźwignia hamulca - RGH pod kierownicę

Innowacyjne, intuicyjne i wszechstronne urządzenie umożliwiające  prowadzenie samochodu kierowcom z ograniczoną mobilnością nóg. Accel Bike II to połączenie manetki przyspieszenia, dźwigni hamulca i joysticka pozwalającego na sterowanie kciukiem takimi funkcjami jak wycieraczki, światła, kierunkowskazy, klakson. Dźwignia RGH ACCEL BIKE II może być montowana po prawej lub po lewej stronie kierownicy. Jest niezawodna i bezpieczna a ponadto bardzo łatwa w obsłudze i zapewniająca płynną a także przyjemną jazdę. W połączeniu z podłokietnikiem zapewnia komfort i nie powoduje cierpnięcia ręki.

Jak działa RGH Accel Bike II?

Obsługa urządzenia jest banalnie prosta. Funkcję pedału gazu przejmuje manetka, która działa identycznie jak w motocyklu. Przekręcając manetkę do siebie przyspieszamy. Popychając uchwyt poziomo do przodu hamujemy. Używając kciuka sterujemy przyciskami na mini-pulpicie. Wydawać by się mogło, że ramieniem nie jesteśmy wstanie wcisnąć na tyle mocno pedału hamulca aby skutecznie zatrzymać auto. Prawdą jest, że siła ramienia jest mniejsza niż siła nogi. Jednak dźwignia zastosowana w urządzeniu daje większą siłę hamowania niż oryginalna dźwignia zastosowana w pedale hamulca.

Accel Quad Sojadis

Ręczny gaz-hamulec sterowany palcami

Urządzenie Accel Quad to połączenie najnowszych technologii elektronicznych w jedno innowacyjne, intuicyjne a także wszechstronne urządzenie wspomagające jazdę dla kierowców z porażeniem kończyn dolnych (paraplegia, udary, zaniki mięśniowe). Podobnie jak Accel Bike RGH może być montowany po prawej jak i po lewej stronie kierownicy. Jest niezawodny, bezpieczny i łatwy w obsłudze.

Urządzenie umożliwia przyspieszanie palcem wskazującym lub kciukiem poprzez naciśnięcie spustu w górę lub w dół w zależności od wybranej opcji. Hamowanie następuje po popchnięciu uchwytu poziomo do przodu. Naciśnięcie dźwigni automatycznie odcina pedał przyspieszenia. Opcjonalnie urządzenie można wyposażyć w mini pulpit sterujący światłami, wycieraczkami, kierunkowskazami a także klaksonem.

Dźwignia PUSHDIS
Ręczny gaz hamulec Pushdis Sojadis

Ciągnij - pchaj, ręczny gaz hamulec PUSHDIS

Urządzenie podobnie jak poprzednie przeznaczone jest dla kierowców z porażeniem kończyn dolnych, zanikiem mięśniowym czy po udarach. Pozwala na pewne i płynne sterowanie gazem i hamulcem w samochodzie przy użyciu jednej ręki. Dźwignia może być montowana zarówno z prawej jak i lewej strony kierownicy. Ponadto istnieje opcja wyposażenia urządzenia w mini pulpit sterujący światłami, kierunkowskazami, klaksonem i wycieraczkami. Obsługa jest intuicyjna i nie wymaga używania dużej siły. Pedał gazu wciskamy poprzez pociągnięcie rączki do siebie. Popchnięcie uchwytu poziomo do przodu aktywuje hamulec.

Accel III
Accel 3 Sojadis - ręczna dźwignia gazu

Ręczna dźwignia przyspieszenia

Accel III to alternatywny akcelerator montowany na kierownicy. Zastępuje prawą nogę która powinna naciskać na pedał gazu. Urządzenie dla niepełnosprawnych kierowców, którzy nie są w stanie używać nóg lub używają ich w ograniczonym zakresie. Dźwignia lub inaczej lewarek przyspieszenia umieszczony przy kierownicy umożliwia pełną kontrolę nad przyspieszeniem auta. Zapewnia bezpieczną, płynną i wygodną jazdę. Wciskanie gazu odbywa się przez naciskanie manetki.

Dźwignia hamulca STOPDIS
StopDis - manetka ręcznego hamulca dla niepełnosprawnych i seniorów

Ręczna dźwignia zapewniająca pewną kontrolę nad hamulcem

Po pierwsze niezawodny, po drugie skuteczny hamulec ręczny dla osób niepełnosprawnych z niedowładem kończyn dolnych. Całkowicie zastępuje pedał hamulca i doskonale integruje się z przestrzenią kierowcy. W parze z manetkami Accel III zapewnia całkowitą kontrolę nad prowadzonym samochodem. Aktywacja hamowania następuje poprzez naciśnięcie dźwigni krawędzią dłoni.

Lewarek hamulca wyposażony jest dodatkowo w przycisk blokujący hamulec. Zastępuje on funkcję hamulca ręcznego (awaryjnego) przydatnego podczas uruchamianie samochodu z automatyczną skrzynią biegów lub ruszania pod górę.

Pierścień CERCLACCEL
Pierścnień na kierwoniće odpowiedzialny za przyspieszenie

Pierścień na kierownicę odpowiadający za przyspieszenie

Urządzenie CERCLACCEL montuje się w samochodach z automatyczną skrzynią biegów i elektronicznym pedałem przyspieszenia. Dostępne są dwie wersje pierścienia – montowana na stałe i zdejmowana. Przyspieszenie pierścieniowe zastępuje pedał gazu w samochodzie i jest bardzo popularnym wspomaganiem wykorzystywanym przez osoby niepełnosprawne. Urządzenie można zamontować nad lub pod kierownicą, jest łatwe w obsłudze i bezpieczne. Przyspieszenie następuje po naciśnięciu pierścienia. Wciśnięcie hamulca odcina automatycznie gaz, nawet kiedy dłonie nadal będą naciskały na pierścień.

Ręczny gaz-hamulec cena

Przystosowanie samochodu dla niepełnosprawnego kierowcy w oprzyrządowanie ręczny gaz-hamulec to koszt oscylujący w przedziale od 4.000 zł do 12.000 zł. Ekskluzywna wersja Individual nawet przekracza tą sumę. Jednak należy pamiętać, że na adaptację samochodu wynikającą z potrzeb osoby niepełnosprawnej  można uzyskać dofinansowanie ze środków publicznych. Funduszem zarządza Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Wysokość dofinansowania może wynieść do 10.000 zł przy udziale własnym beneficjenta w wysokości co najmniej 15% kosztów adaptacji brutto. Ponadto do środki na przystosowanie samochodu dla niepełnosprawnych mogą być pozyskane za pomocą fundacji działających na rzecz osób niepełnosprawnych jak na przykład Fundacja Avalon. Prowadzi ona subkonta dla swoich beneficjentów, na które mogą być wpłacane pieniądze z 1% podatku od dochodów rozliczane w corocznym zeznaniu podatkowym.

Jak skorzystać z dofinansowania do zakupu oprzyrządowania ręczny gaz-hamulec do samochodu dla osób z dysfunkcją narządu ruchu?

Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną ruchowo i chcesz przystosować własny samochód do swoich potrzeb możesz skorzystać z dofinansowania do zakupu oprzyrządowania ręczny gaz-hamulec. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych umożliwia dofinansowanie każdego sprzętu i urządzenia w tym RGH, ułatwiającego kierowanie samochodem lub przewóz osoby niepełnosprawnej. Dlatego też oprócz urządzenia ręczny gaz i hamulec może ubiegać się o inne jak obrotowe fotele, podjazdy czy przyjazne progi a także multifunkcyjne gałki na kierownicęDofinansowanie PFRON obejmuje koszt zakupu i usługi montażu oprzyrządowania.

Kto może uzyskać dofinansowanie na RGH?

Beneficjentami programu PFRON mogą zostać osoby o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności narządu ruchu lub posiadające orzeczenie o niepełnosprawności w przypadku osób do 16 roku życia. Zazwyczaj problemy w poruszaniu i przemieszczaniu się oznaczone są w orzeczeniu o niepełnosprawności symbolem 05-R. Jeżeli nie masz takiego symbolu może przedstawić zaświadczenie lekarza specjalisty, że w skutek niepełnosprawności masz trudności w poruszaniu się.

Warunkiem przyznania dofinansowania jest również wiek aktywności zawodowej. Jeżeli jesteś kobitą po 60 roku życia lub mężczyzną po 65 roku życia to pomoc PFRON otrzymasz tylko wtedy, gdy przedstawisz zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie pomimo wieku emerytalnego.

Jaka jest wysokość pomocy finansowej w przystosowaniu samochodu w urządzenia adaptacyjne jak ręczny gaz i hamulec?

Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 10.000 złotych przy udziale własnym wynoszącym co najmniej 15% ceny brutto zakupu oprzyrządowania lub usługi montażu. Decyzja co do wysokości ostatecznej kwoty pomocy podejmowana jest na podstawie oceny wniosku. Dlatego im lepiej uzasadniony jest wniosek tym w rzeczywistości kwota dofinansowania może być wyższa. Warto zwrócić uwagę, że na zakup siedziska lub fotela do przewozu ON kwota graniczna pomocy nie może przekroczyć  6.000 złotych.

Jak często można ubiegać się o dofinansowanie oprzyrządowania jak fotele, gałki czy ręczny gaz-hamulec?

Państwo udziela pomocy finansowej na zakup oprzyrządowania co trzy lata. Oznacza to, że jeżeli np. w 2021 przyznane zostało Tobie dofinansowanie na RGH, to dopiero w roku 2024 możesz złożyć kolejny wniosek. Wyjątek od tego stanowi sytuacja, kiedy Twój stan zdrowia pogorszył się na tyle, że już nie możesz korzystać z zakupionego oprzyrządowania lub też je utraciłeś w wyniku zdarzeń losowych jak wypadek, kradzież, uszkodzenie mienia przez osoby trzecie.

Potrzebujesz pomocy?

Nie wiesz jakie urządzenie będzie odpowiednie dla Ciebie? Skontaktuj się z nami.
Pozwól, że pokażemy Tobie, w jaki sposób możemy wnieść mobilność do Twojego życia.

MARACH SERWIS
Krzysztof Marach
Oficjalny przedstawiciel Veigel w Polsce