Ręczny gaz-hamulec

Jak działa ręczny gaz-hamulec?

Ręczny gaz-hamulec to mówiąc najprościej urządzenie pozwalające osobie niepełnosprawnej z niedowładem kończyn dolnych na ręczne sterownie pedałem gazu a także hamulca. Dźwignia w zależności od modelu działa na zasadzie „ciągnij-pchaj” lub „przekręć-pchaj”. Bez względu na fizykę działania oprzyrządowanie typu RGH zapewnia łatwe i płynne prowadzenie samochodu a także pełną kontrolę nad pojazdem nawet w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń na drodze.

 

RGH Veigel

Veigel Classic II
Veigel Classic II Ręczny Gaz Hamulec

Veigel Classic II

Ręczny gaz-hamulec Veigel Classic II - adaptacje Marach

Veigel Classic II Commander

Ręczne sterowanie gazem i hamulcem

Model RGH najczęściej wybierany przez klientów

Łatwa i pewna obsługa RGH – to główna zalety modelu CLASSIC II. Aby dodać gazu, należy przesunąć ergonomiczny uchwyt zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zaś lekki nacisk do przodu aktywuje hamulec. Taka zasada funkcjonowania umożliwia także jednoczesne dodawanie gazu oraz hamowanie np. podczas podjazdu pod górę. Usytuowanie uchwytu można ustawić indywidualnie. Gwarantuje to nie męczące prowadzenie samochodu także podczas dłuższych podróży.

Ręczny gaz i hamulec dedykowany do samochodów z automatyczną skrzynią biegów

Model CLASSIC II oznacza niezawodność i długą żywotność połączone z łatwą obsługą. Zdobywca prestiżowej nagrody Red Dot Award za wzornictwo, VEIGEL Classic II oferuje więcej miejsca na nogi i lepszą regulację fotela kierowcy. Są standardem w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów. Dźwignia gazu oraz hamulca model Classic II została zaprojektowana tak, aby pasowała do wyposażenia wnętrza nowoczesnych pojazdów. Jednocześnie rezygnacja z niebezpiecznych i ostrych krawędzi przyczynia się do bezpieczeństwa podczas wypadku. Spełnia ostre kryteria przemysłu samochodowego i jest oferowane przez największych producentów samochodów.

Ręczny gaz i hamulec z pilotem Commander

Połączenie dźwigni ręczny gaz-hamulec z pilotem Commander umożliwia aktywację dodatkowych elementów sterujących takich jak np. kierunkowskazy, klakson jednym palcem. Commander dostępny jest w trzech wersjach:

  • z przyciskami i pełnym dodatkowym sterowaniem
  • samymi kierunkowskazami
  • sam joystick

Instalacja RGH z pilotem Commander nie wpływa na fabryczną funkcjonalność klaksonu i kierunkowskazów.

Veigel Classic II Tetra Grip

Ręczny gaz i hamulec Tetra Grip

Model RGH dla tetraplegików

Produkt dedykowany dla osób niepełnosprawnych z ograniczoną mobilnością rąk.  Veigel Classic Tetra Grip to ręczny gaz-hamulec umożliwiający bezpieczne operowanie pedałem gazu i hamulca przez tetraplegików. Pozwala kierowcom z porażeniem czterokończynowym lub po udarach a także z zanikiem mięśniowym na ręczne uruchamianie pedału gazu i hamulca. Unikalny uchwyt umożliwia użytkownikowi na wygodne wczepienie rękawicy w uchwyt. Lekki obrót dłoni pozwala uzyskać stopniowe przyspieszenie. Aby zahamować wystarczy przesunąć dźwignię do przodu.

Veigel Compact II
Ręczny gaz-hamulec Veigel Compact II no commander

Veigel Compact II

Ręczny gaz hamulec Veigel Copmact II - adaptacja Marach Bydgoszcz

Veigel Compact II Commander

Ręczny gaz hamulec typu "ciągnij-pchaj"

Niezawodna technika z nowoczesnym designem – to główna zaleta modelu Compact II.
Zasada funkcjonalności RGH jest bardzo prosta: aby przyspieszyć, przesuwamy ergonomiczny uchwyt do tyłu, przy lekkim nacisku do przodu zostaje aktywowany hamulec. Do przeniesienia połączeń z pedałami zastosowano cięgła które gwarantują niezawodność na wiele lat. Uchwyt został tak zaprojektowany, że podczas jazdy można wygodnie położyć na nim rękę. Oznacza to odprężone i nie męczące prowadzenie także podczas długich podróży. Specjalne przełożenie zwiększa delikatność podczas ruszania i jednocześnie zmniejsza drogę do pełnego otwarcia gazu. Model Compact II oznacza niezawodność i długą żywotność przy łatwej obsłudze. Nowoczesny i atrakcyjny design komponuje się we wnętrzach nowoczesnych pojazdów.

Czy ręczny gaz-hamulec jest bezpieczny dla niepełnosprawnego kierowcy?

Ręczny gaz-hamulec Veigel Compact II jest standardem w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów. Jednocześnie rezygnacja z niebezpiecznych i ostrych krawędzi przyczynia się do bezpieczeństwa podczas wypadku. Compact II spełnia ostre kryteria przemysłu samochodowego i jest oferowane przez największych producentów samochodów.

Dźwignia ręczny gaz i hamulec zintegrowana z pilotem Veigel Commander

Opcjonalne wyposażenie dźwigni RGH Compact w pilota Commander zapewnia swobodną obsługę jednym palcem dodatkowych elementów sterujących takich jak klakson, światła kierunkowskazy itp. Podłączenie pilota Commander nie ma wpływu na fabryczną funkcjonalność przycisków sterowania.

Veigel Individual II

Ekskluzywny RGH skrojony na miarę

Ręczny gaz i hamulec dla wymagających klientów

Specjalnie dla wymagających klientów projektujemy wykończenie obudowy urządzenia Ręczny gaz-hamulec Veigel Classic II lub Compact II perfekcyjnie dopasowane do wnętrza wskazanego samochodu. Selekcja, dobór materiałów oraz wzornictwo nawiązujące do tapicerki samochodu pozwalają zaspokoić estetyczne potrzeby najbardziej wymagających klientów.

Veigel Basic II
Ręczny gaz-hamulec Veigel Basic II - dostosowanie samochodow dla niepełnosprawnych kierowców

RGH typu "ciągnij-pchaj" w wersji budżetowej

VEIGEL Basic II to ekonomiczna wersja RGH Compact II; działa w taki sam sposób, jak jego bardziej wyrafinowany pod względem estetycznym i ergonomicznym odpowiednik: aby przyspieszyć, pociągnij uchwyt do tyłu, naciśnięcie dźwigni do przodu aktywuje hamulec. Solidna a także funkcjonalna dźwignia gazu i hamulca model Basic II spełnia podstawowe wymagania dotyczące sterowania ręcznego przez osoby niepełnosprawne.

System ten potrzebuje jednak stosunkowo dużą przestrzeń między siedzeniem a dźwignią. Niektóre modele samochodów nie pozwalają na instalację Basic II. Warto wówczas rozważyć zakup urządzenia VEIGEL Compact II, które pozwala zmniejszyć zapotrzebowanie na przestrzeń między fotelem a urządzeniem.

Veigel Detroit
RGH Weigel Detroit przystosowanie samochodu dla niepełnosprawnego, leworęcznego kierowcy. Ręczny gaz i hamulec dla leworęcznych

Model ręcznego gazu i hamulca pozwalający na prowadzenie samochodu lewą ręką

Jak sama nazwa wskazuje, nowe urządzenia ręczny gaz-hamulec VEIGEL Detroit zostały zainspirowane rynkiem amerykańskim.
RGH VEIGEL Detroit to nowy standard na rynku urządzeń pozwalających na sterowanie gazem a także hamulcem lewą ręką. Model ten umożliwia kierowcy jednoczesne kierowanie i operowanie pedałem gazu. Urządzenie Detroit oznacza trwałość, funkcjonalność i przede wszystkim przyjemność z jazdy samochodem.

Veigel eClassic
RGH Veigel eClassic

Najnowocześniejsze oprzyrządowanie RGH dla niepełnosprawnych

VEIGEL eClassic to nowoczesny design i funkcjonalność dające maksymalną przyjemność z jazdy. E-Classic jest jeszcze łatwiejszy w obsłudze dzięki najnowocześniejszemu elektronicznemu przyspieszeniu, które pozwala doświadczyć samochodu w zupełnie nowy sposób. Ergonomiczny kształt urządzenia ręczny gaz-hamulec pozwala na komfortowe prowadzenie auta nawet przez długi czas, bez zmęczenia. Elegancki i atrakcyjny wygląd zapewnia znacznie więcej miejsca na nogi niż model Classic. Ponadto doskonale pasuje do wnętrza każdego pojazdu.

Manetki i dźwignie RGH Guidosimplex

Elektroniczny gaz i mechaniczny hamulec
RGH Guidosimplex TSL

TSL - Dźwignia RGH "Made in Italy"

Dżwignia TSL – The Safe Lever – Unikalna, smukła a także elegancka dźwignia poprawia nie tylko estetykę pojazdu, ale także ogólne wrażenia z jazdy dla użytkownika końcowego. Zapewnia idealną równowagę między bezpieczeństwem a wydajnością. TSL oferuje niepełnosprawnemu kierowcy wyjątkowe doświadczenie w bez wysiłkowym przyspieszaniu elektronicznym i hamowaniu mechanicznym.

Jak działa ręczny gaz-hamulec TSL?

Dźwignia pokryta jest wytłaczaną gumową powłoką a jej ergonomiczny uchwyt wykończony jest ręcznie szytą, miękką włoską skórą. Obsługa urządzenia jest intuicyjna i wygodna. Aby zahamować wystarczy pchnąć dźwignię RGH do przodu. Siła hamowania jest wprost proporcjonalna do siły przyłożonej do lewarka RGH. Przyspieszenie natomiast osiąga się poprzez aktywację elektronicznego wyzwalacza Half Moon (półksiężyc), umieszczonego po zewnętrznej stronie ergonomicznego uchwytu. Oprogramowanie sterujące akceleratorem umożliwia zaprogramowanie przyspieszenia w taki sposób aby jego dynamika odpowiadała indywidualnym potrzebom użytkownika. Standardowo przyspieszenie jest automatycznie odcinane w chwili, gdy uruchomiony zostanie hamulec. Opcjonalnie dźwignię można wyposażyć w pulpit sterujący klaksonem, kierunkowskazami, światłami i kickdown.

Guidosimplex America Lever
Ręczny gaz hamulec Guiodosimplex America Lever

Mechaniczna dźwignia RGH America Lever

Urządzenie America Lever to mechaniczna dźwignia umożliwiająca kierowcom o obniżonej sprawności ruchowej bezpieczne przyspieszanie i hamowanie pojazdem z automatyczną skrzynią biegów. Dźwignia zastępuje oryginalne pedały sterujące gazem i hamulce w samochodzie. Promieniowy ruch uchwytu w dół umożliwia użytkownikowi przyspieszanie. Hamowanie pojazdu aktywuje się poprzez popchnięcie uchwytu do przodu.

Akcelerator i hamulec obsługiwany jedną ręką
Dźwignia ręczny gaz i hamulec Guiodpsimplex 2015A

Urządzenie ręczny gaz-hamulec 2015A All in one

Ręczna dźwignia zastępująca jednocześnie pedał gazu i hamulca w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów. Urządzenie pozwala niepełnosprawnemu kierowcy kontrolować przepustnice za pomocą spustu umieszczonego na uchwycie dźwigni. Aby dodać gazy należy pociągnąć za spust. Innowacyjna, elektroniczna jednostka sterująca zapewnia doskonałą reakcję. Aby aktywować kick down (przy automatycznej skrzyni biegów), wystarczy mocno i gwałtownie nacisnąć na spust do końca. Skrzynia biegów włączy niższy bieg a auto gwałtownie przyspieszy.

Hamowanie i system blokowania hamulca w RGH 2015A?

Hamulec w przypadku tej dźwigni jest mechaniczny. Aktywuje się go poprzez pchnięcie dźwigni do przodu. Reakcja jest proporcjonalna do przyłożonej siły. Na urządzeniu znajdują się jeszcze dwa przyciski. Pierwszy włącza elektroniczny system blokowania dźwigni hamulca. Drugi odpowiada za sterowanie klaksonem.

Urządzenie RGH zostało zaprojektowane w taki sposób aby zapewniać najwyższy stopień kontroli nad pojazdem i optymalny komfort prowadzenia. Dodakowo akcelerator Guidosimplex wyposażony jest w przycisk redukcji mocy silnika o 50%. Pozwala on w określony sytuacjach jak ruch drogowy o dużym natężeniu a także podczas parkowania zapewnić większą kontrolę nad pojazdem.

Guidosimplex 2004/EL
Ręczny gaz-hamulec dla tetraplegika

Ręczny gaz hamulec dla tetraplegika

Dźwignia RGH zaprojektowana z myślą o osobach niepełnosprawnych o zmniejszonej sile ścisku lub ograniczonym ruchu dłoni lub całej kończyny górnej. Pozwala kierowcom z porażeniem czterokończynowym lub po udarach czy z zanikiem mięśniowym na ręczne uruchamianie pedału przyspieszenia i hamulca. Unikalny uchwyt umożliwia użytkownikowi na wygodne ułożenie dłoni. Lekki obrót dłoni pozwala uzyskać stopniowe przyspieszenie. Aby zahamować wystarczy przesunąć dźwignię do przodu.

Urządzenie RGH posiada wbudowany mikro-przełącznik, który automatycznie wyłącza przyspieszenia, gdy aktywowany jest hamulec. Dźwignia oprócz funkcji zastępczej dla akceleratora i hamulca posiada wbudowane trzy przyciski funkcyjne umożliwiające obsługę świateł, klaksonu, kierunkowskazów lub zamiennie innych funkcji pojazdu.

Ręczny gaz-hamulec cena

Przystosowanie samochodu dla niepełnosprawnego kierowcy w oprzyrządowanie ręczny gaz-hamulec to koszt oscylujący w przedziale od 4.000 zł do 12.000 zł. Ekskluzywna wersja Individual nawet przekracza tą sumę. Jednak należy pamiętać, że na adaptację samochodu wynikającą z potrzeb osoby niepełnosprawnej  można uzyskać dofinansowanie ze środków publicznych. Funduszem zarządza Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Wysokość dofinansowania może wynieść do 10.000 zł przy udziale własnym beneficjenta w wysokości co najmniej 15% kosztów adaptacji brutto. Ponadto do środki na przystosowanie samochodu dla niepełnosprawnych mogą być pozyskane za pomocą fundacji działających na rzecz osób niepełnosprawnych jak na przykład Fundacja Avalon. Prowadzi ona subkonta dla swoich beneficjentów, na które mogą być wpłacane pieniądze z 1% podatku od dochodów rozliczane w corocznym zeznaniu podatkowym.

Jak skorzystać z dofinansowania do zakupu oprzyrządowania ręczny gaz-hamulec do samochodu dla osób z dysfunkcją narządu ruchu?

Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną ruchowo i chcesz przystosować własny samochód do swoich potrzeb możesz skorzystać z dofinansowania do zakupu oprzyrządowania ręczny gaz-hamulec. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych umożliwia dofinansowanie każdego sprzętu i urządzenia w tym RGH, ułatwiającego kierowanie samochodem lub przewóz osoby niepełnosprawnej. Dlatego też oprócz urządzenia ręczny gaz i hamulec może ubiegać się o inne jak obrotowe fotele, podjazdy czy przyjazne progi a także multifunkcyjne gałki na kierownicęDofinansowanie PFRON obejmuje koszt zakupu i usługi montażu oprzyrządowania.

Kto może uzyskać dofinansowanie na RGH?

Beneficjentami programu PFRON mogą zostać osoby o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności narządu ruchu lub posiadające orzeczenie o niepełnosprawności w przypadku osób do 16 roku życia. Zazwyczaj problemy w poruszaniu i przemieszczaniu się oznaczone są w orzeczeniu o niepełnosprawności symbolem 05-R. Jeżeli nie masz takiego symbolu może przedstawić zaświadczenie lekarza specjalisty, że w skutek niepełnosprawności masz trudności w poruszaniu się.

Warunkiem przyznania dofinansowania jest również wiek aktywności zawodowej. Jeżeli jesteś kobitą po 60 roku życia lub mężczyzną po 65 roku życia to pomoc PFRON otrzymasz tylko wtedy, gdy przedstawisz zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie pomimo wieku emerytalnego.

Jaka jest wysokość pomocy finansowej w przystosowaniu samochodu w urządzenia adaptacyjne jak ręczny gaz i hamulec?

Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 10.000 złotych przy udziale własnym wynoszącym co najmniej 15% ceny brutto zakupu oprzyrządowania lub usługi montażu. Decyzja co do wysokości ostatecznej kwoty pomocy podejmowana jest na podstawie oceny wniosku. Dlatego im lepiej uzasadniony jest wniosek tym w rzeczywistości kwota dofinansowania może być wyższa. Warto zwrócić uwagę, że na zakup siedziska lub fotela do przewozu ON kwota graniczna pomocy nie może przekroczyć  6.000 złotych.

Jak często można ubiegać się o dofinansowanie oprzyrządowania jak fotele, gałki czy ręczny gaz-hamulec?

Państwo udziela pomocy finansowej na zakup oprzyrządowania co trzy lata. Oznacza to, że jeżeli np. w 2021 przyznane zostało Tobie dofinansowanie na RGH, to dopiero w roku 2024 możesz złożyć kolejny wniosek. Wyjątek od tego stanowi sytuacja, kiedy Twój stan zdrowia pogorszył się na tyle, że już nie możesz korzystać z zakupionego oprzyrządowania lub też je utraciłeś w wyniku zdarzeń losowych jak wypadek, kradzież, uszkodzenie mienia przez osoby trzecie.

Potrzebujesz pomocy?

Nie wiesz jakie urządzenie będzie odpowiednie dla Ciebie? Skontaktuj się z nami.
Pozwól, że pokażemy Tobie, w jaki sposób możemy wnieść mobilność do Twojego życia.

MARACH SERWIS
Krzysztof Marach
Oficjalny przedstawiciel Veigel w Polsce